Nie da się ukryć, że w przypadku sklepu internetowego odpowiedni wizerunek jest równie ważny co dobra pozycja w wyszukiwarce. Właśnie dlatego korzystanie z dobrodziejstw SEO PR jest niemalże koniecznością jeśli chcemy osiągać dobre wyniki sprzedażowe, a w dłuższej perspektywie zbudować bazę stałych klientów. Oto najważniejsze informacje na temat tego ciekawego połączenia odległych pozornie dziedzin!
Co to znaczy SEO PR?
Jak można się domyślić, SEO PR to swoisty mariaż dwóch gałęzi marketingu: Search Engine Optimization i Public Relations. W pierwszym zależy nam przede wszystkim na pozycjonowaniu strony jak najwyżej w wynikach wyszukiwania, w drugim zaś na budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Efektem łączenia tych dziedzin jest pozycjonowanie wizerunku marki, który w przypadku sklepów internetowych ma niebagatelne znaczenie. W ramach tych działań powinno się przede wszystkim tworzyć treści PR opatrzone słowami kluczowymi i oczywiście odpowiednio sformatowane. To jednak zdecydowanie nie wszystko, gdyż należy trzymać cały czas rękę na pulsie, na przykład analizować jak prezentują się wyniki wyszukiwania związane z profilem działalności sklepu i interweniować w razie potrzeby. To także sztuka tworzenia i utrzymywania sprawnych i atrakcyjnych kanałów komunikacji między firmą, a klientem. Jak jednak dokonać tego wszystkiego?
Metodyka stosowania SEO PR
Podstawą, na której opiera się pozycjonowanie stron z uwzględnieniem wizerunku jest konieczność zapewnienia klientowi najważniejszych informacji o ofercie i funkcjonowaniu sklepu, a jednocześnie przekonanie go do zakupu i stworzenie dobrej marki. Oto kolejne kroki, które pomogą w osiągnięciu tego celu:
- By umiejętnie stosować słowa kluczowe w odpowiednich kontekstach i przekazywać je odpowiednimi kanałami, konieczna jest wiedza jaki rodzaj klienta odwiedza nasz sklep najczęściej. Świadomość tego, jak wygląda grupa docelowa pozwoli dowiedzieć się o ich potrzebach i preferencjach, tym samym możliwa będzie optymalizacja treści do nich skierowanych.
- Znalezienie zestawu słów kluczowych do użycia w komunikatach kierowanych do klientów. Można je znaleźć stosując odpowiednie programy.
- Aktualizacja i uzupełnienie treści na stronie sklepu – uzbrojeni w powyższą wiedzę możemy zarówno poprawić to, co oferuje strona pod względem informacyjnym, jak i dodać nowe niezbędne treści budujące korzystny wizerunek.
- Komunikacja odpowiednimi kanałami i częsta weryfikacja efektów działań.
W ten skrótowo przedstawiony sposób przedstawia się procedura pozycjonowania wizerunku firmy, stosując się do niej, można znacznie zwiększyć swój ruch na stronie sklepu internetowego!
Dlaczego warto korzystać z SEO PR
Budowanie dobrego wizerunku sklepu internetowego jest trudne, jeśli treści przezeń oferowane nie odpowiadają potrzebom informacyjnym klientów lub jeśli treści istniejące w sieci stawiają ją w złym świetle. Stosowanie SEO PR to remedium na tego rodzaju problemy. Pozwala na tworzenie pozytywnego wizerunku firmy, zwiększenie widoczności w wyszukiwarkach, a co za tym idzie zwiększenie sprzedaży i poszerzenie bazy klientów sklepu. Nic nie stoi zatem na przeszkodzie by zacząć stosować SEO PR już dziś!